آقا بزرگ طهرانی. (1403ق). الذریعة. بیروت: دارالأضواء.
ابن بابویه، أبوجعفر محمّد بن علی. (1417ق). الأمالی. قم: تحقیق ونشر: مؤسّسة البعثة.
ابن شعبه حرانی، أبومحمّد الحسن بن علی. (1404ق). تحف العقول عن آل الرسول. تحقیق: علی اکبر الغفاری. قم: مؤسّسة الشر الإسلامی التابعة لجماعة المدرّسین.
باقری، مهری. (1386). مقدّمات زبانشناسی. تهران: انتشارات سمت.
بستانی، محمود. (1409ق). الإسلام والفن. مشهد: مجمع البحوث الإسلامیة.
_________. (1414ق). القواعد البلاغیة فی ضوء المنهج الإسلامی. مشهد: مجمع البحوث الإسلامیة.
ثروتیان، بهروز. (1352). فرهنگ اصطلاحات و تعریفات نفایس الفنون. تبریز: مؤسسه تاریخ و فرهنگ تمدّن.
جعفری، زهرا. (1389). «مجموعه روشهای تحقیق در علوم اجتماعی؛ روش تحلیل گفتمان». کتاب ماه علوم اجتماعی. شماره 25. صص:64- 75.
حر عاملی، محمد بن حسن. (1414ق). وسائل الشیعة. تحقیق ونشر: مؤسسة آل البیت لإحیاء التراث. قم.
حویزی، عبدعلی بن جمعه. (1389). نورالثقلین. قم: دفتر نشر نوید اسلام.
خمینی، روح الله. (1361). صحیفه نور. تهران: سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی.
رضایی، رضا. (1400). «واکاوی مؤلفههای بُعد عاطفی گفتمان در داستان کوتاه «میعاد» اثر گلی ترقی: رویکردی نشانه ـ معناشناختی به تحلیل گفتمان ادبی». جستارهای زبانی . دوره 12. ش66. صص: 629- 660.
روشنفکر، کبری؛ محمدی، دانش. (1388). «تحلیل گفتمان ادبی خطبه های حضرت زینبh ». سفینه . سال 6. ش22. صص:127- 149.
سید ابن طاووس، رضی الدین علی بن موسی.(بیتا). فلاح السائل و نجاح المسائل. قم: مکتب الإعلام الإسلامی.
سیدقطب. (1424ق). النقد الأدبی أصوله ومناهجه. مصر: دارالشروق.
الشایب، أحمد. (1994م). أصول النقد الأدبی. مصر: مکتبة النهضة المصریة.
شبر، جواد. (1988م). أدب الطف أو شعراء الحسین. بیروت: دارالمرتضی.
شعیری، حمیدرضا. (1385). تجزیه وتحلیل نشانه – معناشناختی گفتمان. تهران: انتشارات سمت.
شفعیعی کدکنی، محمدرضا. (1383). ادوار شعر فارسی. تهران: نشرسخن.
_______________. (1376). موسیقی شعر. تهران: نشرآگاه.
شکیباپور، عنایتالله. (1363). دایرةالمعارف روانشناسی. تهران: انتشارات فروغی.
صلحجو، علی. (1377). گفتمان و ترجمه. تهران: نشر مرکز.
طباطبایی، سید محمد حسین. (بیتا). المیزان فی تفسیر القرآن. قم: نشر: مؤسسة النشر الإسلامی التابعة لجماعة المدرسین.
طبرسی، الشیخ أبو الفضل بن الحسن. (1415ق). مجمع البیان فی تفسیر القرآن. تحقیق وتعلیق: لجنة من العلماء والمحققین. تقدیم: السید محسن الأمین العاملی. بیروت: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات.
عثمان، عبدالکریم. (1369). روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی. مترجم: سید محمد باقر حجتی. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
قرشی بنابی، علی اکبر. (1366). تفسیر احسن الحدیث. تهران: واحد تحقیقات اسلامی بنیاد بعثت.
کفعمی، الشیخ تقی الدین إبراهیم بن علی. (1403ق). المصباح. بیروت: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات.
کلینی، أبو جعفر محمّد بن یعقوب. (1363). الکافی. تحقیق: علی أکبر الغفاری. طهران: دار الکتب الإسلامیة.
محمدی، فاطمه. (1394). «بررسی نظام عاطفی گفتمان در شعر قاصدک اخوان ثالث با رویکرد نشانه – معناشناسی». ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای کاربردی در مطالعات زبان. تهران: دانشگاه جامع علمی کاربردی.
محمودی، مریم؛ خادم، اعظم. (1396). «کاربست گفتمان عاطفی در متون تعلیمی با تکیه بر باب پنجم گلستان سعدی». پژوهشنامه ادبیات تعلیمی. دوره 9. ش33. صص:91- 120.
مجلسی، محمدباقر. (1404ق). مرآة العقول فی شرح أخبار الرسول. تقدیم: السیّد مرتضی العسکری. تصحیح: السیّد هاشم الرسولی. طهران: دارالکتب الإسلامیة.
مدنی، السید علی خان. (1415ق). ریاض السالکین. تحقیق: السیّد محسن الحسینی الأمینی. قم: مؤسّسة النشر الإسلامی.
نورسیده، علی اکبر؛ پوربایرام، رقیه. (1400). «تحلیل نشانه- معناشناسانه طرحواره عاطفی در گفتمان دو شعر: «در امواج سند» و«أبدُ الصُبّار»». متن پژوهی ادبی . دوره25. ش 89. صص:167- 189.
منابع اینترنتی
نقش معرفتافزایی صحیفه سجادیه، قابل دسترسی در پایگاه اینترنتی: https://hawzah.net . تاریخ مشاهده: 10/12/1401.